شناسهٔ خبر: 70181 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواشناسی در سفر به سمنان:

طرح‌های هواشناسی استان سمنان با کمک اعتبارات استانی بهره‌برداری می‌شود

سحر تاجبخش تاجبخش‌مسلمان که به منظور بازدید از امکانات هواشناسی سمنان به این استان سفر کرده است از توافق با استاندار برای بهره‌برداری از طرح‌های هواشناسی با کمک اعتبارات استانی خبر داد.

سحر تاجبخش‌مسلمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح بخش‌های مختلف سفر دو روزه خود به استان سمنان پرداخت و گفت: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی برای برگزاری شورای هماهنگی سازمان هواشناسی و چند برنامه دیگر به استان سمنان سفر کردیم.

وی افزود: روز سه‌شنبه، یکم مردادماه از چند طرح عمرانی استان مانند پروژه‌های فرودگاه‌های شاهرود و سمنان و ایستگاه‌های هواشناسی در حال نصب در این دو فرودگاه بازدید شد و درجریان آخرین وضعیت این طرح‌ها قرار گرفتیم.

رییس سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: امروز نیز جلسه شورای راه و شهرسازی استان با حضور مدیران دستگاه‌های تابعه برگزار و مشکلات و مسائل استان در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی بررسی شد.

وی در تشریح این مشکلات گفت: موضوع اعتبارات استانی مهم‌ترین چالش و مشکلی بود که مدیران حاضر در جلسه شورای راه و شهرسازی استان سمنان به تفصیل به آن پرداختند و در مواردی نیز برخی از پروژه‌های استان با مشکل تامین فضای فیزیکی روبرو بودند که گزارش مفصل این جلسه را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار خواهیم داد.

تاجبخش‌ مسلمان با اشاره به دیدار روز چهارشنبه(دوم مرداد) با آشناگر، استاندار سمنان نیز تصریح کرد: در این دیدار در خصوص مسائل مختلف مربوط به حوزه راه و شهرسازی و نیز هواشناسی استان گفت‌وگو شد و توافقات خوبی صورت گرفت که امیدوارم با همکاری استانداری سمنان بتوانیم در سال جاری تعدادی از پروژه‌های هواشناسی بر زمین‌مانده در استان را راه‌اندازی کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: در دیدار با استاندار توافق کردیم که پروژه‌هایی که در حوزه هواشناسی است را با کمک اعتبارات استانی به بهره‌برداری برسانیم که از این جمله می‌توانم به سه پروژه ایستگاه مهدی‌شهر و فرودگاه‌های شاهرود و سمنان اشاره کنم.